onsdag 20 juni 2007

Mitt drömband

Idag for jag och mamma till Martin Olsson och handlade mat. Vi gör det två gånger per år, med ganska exakt ett halvårs mellanrum - med andra ord, inför julen och inför midsommar. Vi skriver en noggrann inköpslista och gör sedan en koordinerad attack. Det brukar funka jättebra, och utan allt för många sura miner får vi ihop det vi ska på relativt kort tid. Så även idag.

När jag sedan hjälpt mamma kånka in allt ihop började jag, av någon anledning, fungera på hur mitt drömrockband skulle se ut. Nu är ju visserligen inte den musik jag gör särskilt rockig, men fantisera kan man ju göra ändå. Kom fram till följande:

Mig själv - sång, ak. gitarr, munspel
Johan Johansson - elgitarr
Tobias Lejdeby - elgitarr, ak. gitarr
Rickard Donatello/Benjamin Quigley - bas (är lite osäker här, har sett båda live i olika sammanhang och båda är bra som fan, de får väl slåss om saken)
Anders Olsson - trummor
Jens Back - piano, harmonium
Erik Barnekow - synthar
Sanna Carlstedt - kör
Emma Holmér - kör
Leni Fogelström - saxofoner

(Knappast troligt att jag får ihop alla dessa, och det lär knappast bära sig särskilt bra ekonomiskt - but hey, I can dream, can't I?)


Vissa tycker att "Trampe" vore ett klatschigt artistnamn. Jag funderar nog starkt på att använda "Kraftdarr" istället, och det namnet kan då innefatta de mest skilda konstellationer, allt från mig själv ensam till c:a 2-3 andra musiker till stort band. Jag vet inte hur det blir, det får framtiden utvisa. Men nu ska jag sätta mig och skriva klart en låt jag haft liggande några dagar. Fridens!

8 kommentarer:

Anna sa...

Äntligen har man hittat till din blogg! Vad menar du med att bara informera sambon om att du numer finns här? Skäms! :)

Unknown sa...

Kraftdarr låter lite som en darrål. LIte läskigt alltså.
I och för sig betyder mitt efternamn med bara en bokstavs diff muräna så jag ska väl inte snacka.
Och kan inte jag få vara med på tamburin eller nåt i ditt band?

Trampe sa...

Det kommer sig av vännen David Nessles anagrammerande av mitt namn, Fimpe Kraftdarr. Klart du får spela tamburin! Fast när det väl kommer till kritan så passar sig nog inte de rätt avskalade låtar jag skriver för just ett sånt där rockband, utan jag tänker mig mer en bas, ett piano och ett blåsinstrument. Vi får se.

Thorax sa...

Jag vill spela xylofon!!!

Trampe sa...

Klart du ska, Thorax!

Mattias Boström sa...

Men vänta nu, borde det inte vara ett extra e i Fimpe Kraftdarr?
Hälsningar,
Glädjeförstöraren

Unknown sa...

Skare va blås så kan jag sträcka mig till kazoo.
Klarinett har jag tyvärr mardrömslika, självupplevda erfarenheter av.

Anonym sa...

Jag är gärna med. Men vem är du?
Benjamin Q