tisdag 19 juni 2007

Bloggteknik

Upptäckte just att det var min gamla kollega Petter Karlsson som uppfann Lassie-begreppet. Och då jag har en Lassie på just honom (han har ringt på min dörr en morgon och mötts av en rufsig, morgonrocksiförd Trampe som undrade vad fan han hade där att göra) så sms:ade jag några kompisar om detta. Vännen och inredningsmästaren Anders svarade och tyckte att det där inlägget väl var mer lämpat för bloggbruk än för massmess. Och det har han ju rätt i. Jag är fortfarande för ovan vid den här tekniken. Hädanefter ska jag strunta i de där massutskicken i möjligaste mån, och istället lägga upp dem här på bloggen.

En del av mina vänner kanske undrar över varför jag gör mina massutskick, på mail (då de oftast innehåller konstiga låtar eller besynnerliga länkar) eller på sms (då de för det mesta är små udda observationer). Det är INTE för att boosta mitt ego. Det är främst för att jag vill dela med mig av glädjeämnen till mina vänner, vilket dels beror på att jag uppskattar dem, dels att jag ibland är orolig för att jag låter dem lyssna för mycket på mina egna demoner och depressioner (sån är jag inte jämt, men det finns vissa perioder då jag knappt gör annat än våndas). Jag vill ju inte vara de människor som jag uppskattar mest till last, jag vill ju göra dem glada! Och så vill jag gärna hålla kontakten med dem. Min sociala situation är ju sån att jag är singel, barnlös och frilansande journalist, och därmed inte per automatik träffar en viss grupp människor var och varannan dag (nej, det är inget klagomål - det är ett konstaterande), och då vill jag gärna se till att hålla kontakten med de vänner jag har. Detta resulterar ofta i rätt stora doser sms, blogginlägg och mail om saker och ting. Om det är någon som stör sig på dem så är det absolut inte min mening. Tro mig vänner - jag gör det av kärlek och uppskattning.

Nu kanske några undrar varför jag skriver det här överhuvudtaget. Det är mest för att jag har funderat på om folk stör sig på mina utskick men inte vågat fråga dem själv. Om det är någon som gör det - säg till, så slutar jag skicka! Man kan vara vänner utan att utbyta Kurt på Tappen-låtar.

1 kommentar:

Tobias sa...

Hejsan din gamle indian.
Såg inlägget ovan om Kurt på tappen, du har inte möjligheten att skicka dem till mig?

jicres@yahoo.com