söndag 24 juni 2007

Helgen punktvis

Efter det att jag skrev sist har ungefär följande hänt:

* Midsommarstången åkte upp och fältet utanför paviljongen var alldeles översvämmat med folk. Vackert.
* Min gudfar kom på besök och hade med sig 20 exemplar av min bok som han ville att jag skulle signera till olika människor. Han gav mig också en fräsch slipsnål.
* Fick midsommarhälsningar från Moreyskan och Ida.
* Åt lite lax. Gott.
* Tog buss och pendel till Bålsta för att hälsa på den käre vännen och medförfattaren Mattias Boström och hans fru Christina i deras fina villa. Den andre medförfattaren, tillika en av mina absolut bästa vänner, Martin Kristenson, var även där med Camilla. Med undantag för ett Kjell Höglund-marathon hemma hos Nippe för några månader sen så har jag inte nördat på hela våren (däremot har jag blivit kallad "nörd" i media, men det är en annan sak), så det var skönt att prata populärkultur från förr, dricka Cola och äta havrebollar med kära vänner.
* Vi såg "Fröken Fleggmans Mustasch", det Hasse&Tage-lustspel som jag och Moreyskan jämt citerar för andra och varandra. Högkvalitativ föreställning med Ekmansk plastik i högform.
* Sov över hos Mattias. Hade inte med egna lakan men sov gott ändå.
* Efter frukost dan därpå åkte jag hem till mig, och gjorde i tunnelbanan debut som gatumusiker, då jag körde Åke Uppmans "Jag är en man", för att fördriva tiden.
* Tog på kvällen cykeln upp till Kungsholmen och drack öl med SEO på Löwenbräu. Vi diskuterade svenska biografer, kvinnor, vänskap och karriärsångest. Det var väldigt trevligt. SEO hade firat midsommar med Gramfors. Wild.
* Cyklade sedan hem, glatt sjungandes på Tuk Tuk Rallys "Beirut Bar" medan jag gled över S:t Eriksbron, och sedan KSMBs "Polsk Zchlager" när jag väl närmade mig mina hemkvarter. Kände mig härligt förälskad i livet, och kärleken var besvarad.
* I morse tog jag ett bad och stämde min gitarr. Skönt.

Dagens musik:
Åke Uppman - Höghusidyll
Dom Dummaste - Sams son
Tom Waits - Lost in the harbour

Inga kommentarer: