fredag 29 juni 2007

Povel Ramels popularitet är underskattad

Detta bevisades för mig imorse då jag köade till den minneskonsert som ska ges till karlns ära i Blå Hallen den 9:e juli. Biljettsläppet skulle ske på Oscarsteatern klockan 9 idag. Jag räknade kallt med att det skulle bli mycket folk, och dök därför upp redan vid 7-tiden. Och jag fick mer rätt än jag anat. När jag kom dit var där redan gott om folk, men inte värre än att jag hamnade rätt bra till. Men under de kommande två timmarna anslöt så mycket folk att kön kom att ringla ända bort till Centralen. En vän som var där uppskattade antalet människor till c:a 2000, och det är mycket möjligt att han hade rätt. Biljetterna gick åt i rappet, men jag lyckades norpa åt mig 2 stycken. Känns jättebra.

Göran Hägglund hotar avgå om abortmotståndarna vinner intern omröstning. Sund inställning han har för att vara kristdemokrat, måste jag ju säga. Men som vännen Johansson påpekat, ser någon ens skillnad på Göran Hägglund och Alf Svensson? Göran spelar ju för fan t.o.m. saxofon! Ser ens frugan hanses skillnad? Tänker hon "jag är gift med Göran Hägglund" eller tänker hon "jag är gift med den nye Alf Svensson?"

Nu vet jag inte om han har någon fru, men han är riksdagsman och kristdemokrat, så då verkar det ju rimligt.

Dagens musik:
Povel Ramel - Semlon Pytting och hans familj
John Lenin - Vi kommer aldrig fram
Tom Waits - House where nobody lives

Inga kommentarer: