torsdag 5 juli 2007

Dom kommer för att ge mig mitt döds-sms

Aftonbladet fortsätter att mynta nya uttryck. Efter "snoppkrig", "tuttkamp" och "onaniattack" kommer nu "döds-sms". Får mig att tänka på gamla postpunkbandet Ödeshög och deras låt "Dom kommer för att ge mig mitt dödslavemang". Att lägga till "döds" framför ett ord är nog sommarens roligaste lingvistiska skojgrej. Anser Döds-Trampe.

Dränkte idag min ensamhet i skivköp, främst musik som jag inte har någon relation till. Man måste ju upptäcka nytt, då och då. Sprang av en slump på Blomsterungen Thomas Hammar som hälsade mig med ett "Salve frater!". Ibland behövs det inte mer än så för att en dag ska lyfta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är Döds-Tuttar som behövs, så kan jag rekommendera "Mae Wests bust". Den är alltid bäst, än idag!
Döds-Hälsning från Teuton-riket.

Trampe sa...

Får mig att tänka på Harry Perssons klassiker "Åh sicken fest", där han rimmar just "Mae West" med "fest" och "Garbo-trött gest".

Anonym sa...

There are actually surely other famous brands during the [URL=http://www.thenorthfaceforsale.net/#189]links[/URL] industry.these five big brands are among the first-level in Cina judging from the top quality and elegance. As for your consumers, 1 [URL=http://www.thenorthfaceforsale.net/#997]north face pro code[/URL] must own the qualities of light, keeping warm and fashion. That is ample. I am sure what I have written works to you.