söndag 8 juli 2007

Inspiration kan komma lite varstans ifrån!

Precis efter att jag skrivit det förra inlägget chattade jag som hastigast med en kär vän, som hade precis motsatta problem: alldeles FÖR MYCKET att göra. Eller ja, jag hade alldeles för mycket att göra under våren, och jag brukar alltid bli lite dyster när det väl lugnar ner sig, så det har väl delvis varit mitt problem också, men en av anledningarna till att jag mått dåligt har varit en känsla av apati, sysslo- och meningslöshet, och trots att jag fortsatt se till att ha saker att göra har den övergripande känslan av ensamhet gjort att allt känts futtigt och meningslöst. Men nu nämnde min vän att en sak som ju tar tid är att ta hand om sitt hem. Då slog det mig att där har jag ju något att göra. Jag flyttade in på Ynglingagatan i februari, men p.g.a. allt annat jag haft för mig har jag inte kunnat ta tag i inredningen och bringa lite ordning.

Sagt och gjort. Gick hem, drog i mig några vitamintabletter, och satte igång. Efter ett par timmar hade jag tömt alla flyttkartonger som skulle tömmas, satt upp deras innehåll på olika ställen, samt beslutat vilka kartonger som inte hörde hemma hos mig utan skulle återbördas till lekstugan på Resarö. Ringde mamma, som mer än gärna kom förbi och hjälpte mig att transportera ut allt som skulle bort (we make a good team). I och med att mamma inte kan bära särskilt mycket blev det ett rätt utslitande kånkande för min del, men det var det värt. Nu ska jag bara dammsuga och plocka lite, så kommer det bli en synnerligen representabel grevesvit!

På kvällen ölade jag med Martin och Camilla. Med Camilla fick jag också ett samtal om den där luriga prylen som kallas "känslor", ett samtal som var mycket väl behövt och gjorde saker och ting en smula lättare.

Sitter och förbereder mig som bäst för att spela in imorgon. Körde igenom låtarna ytterligare en gång nyss, och kände mig då allt tryggare med mitt material. Håll edra tummar!

Dagens musik:
The Only Ones - Oh Lucinda (love becomes a habit)
Säkert! - Det kommer bara leda till nåt ont
Paska - Ace of spades

4 kommentarer:

Konungen sa...

Ta bort det dära med att man måste va inloggad snälla

Ett tips som gör en lycklig. Odla basilika. Gå ut köp en påse frö, tre krukor, plantera fröna grunt som fan. Vänta, tar ett tag. Sen börjar ditt liv fyllas av dofter

Anonym sa...

Självklart!
Vid varje god middag bör minst en beväpnad herre med dikret fysiognomi närvara. Om vi betänker övriga gästers utstyrslar; Walther Matthau som ju är sönderskjuten överallt med gummireservdelar instoppade i hålen för att hindra stoppningen från utfall, Herr Citron, den ljustekniske hippien, ofta på turné i sportsandaler (Biobotten) med nio långa naglar, Thorsten Theodor, vår ärkehusstofil med spetsskägget, han som vi gärna uthyr till pojkar som vill ha en stunds ro från sin punkrandiga 80-talsvän, Fru Fritz vom Kräuterschnaps utklädd till Frk Hilton och de andra Klickklackflickorna med husponnyn i nitband eller Gucci-handväskan samt gästgivarparets inkongruenta inredninsbravader; finns det verkligen knappast något som talar emot en hederlig bankrånare iförd mammas strumpbxor.

Anonym sa...

Diskret som i diskat, ska det vara. Också det en tidskrävande sysselsättning, för övrigt, om man undviker maskin.

Anonym sa...

Vi ber så hemskt mycket om tillgift för vår horribla stavning i Er tillvaro!