fredag 15 juni 2007

Som sagt: vänner är det bästa som finns

Skippade både Florence Valentin och Robyn Hitchcock för att träffa Tove i onsdags kväll. Vi åt på ett indiskt hak på Västmannagatan och beskådade sen sommarnattens pulserande rytm från Rivals balkong.

Torsdag morgon var det dags för jobb, i form av pressvisning av Black Sheep. Rätt skojig rulle, även om den inte alls kommer upp i samma klass som t.ex. Braindead. Knatade sen över till KB, kollade lite mail, chattade med lite kompisar och störde mig mycket på den hantverkare som stod och jobbade med att slipa ett bord några meter ifrån min dator. Tänk er ljudet av en väldigt högljudd slipmaskin medan man sitter och försöker få saker och ting gjorda. Jag jobbade upp så mycket energi på att irritera mig på detta att jag var helt slut när jag skulle gå till AMS för informationsmöte. Själva mötet gav väl inte så mycket, men jag börjar mer och mer inse att det finns hopp för mig i framtiden (eller ja, det har jag väl vetat tidigare med, men nu börjar jag s.a.s. kunna förstå det själv). Var trött men munter när jag gick därifrån.

Gick åter till KB där jag sprang på Martin Kristenson. Vi gjorde sällskap till Sergels Torg, där vi träffade Per Norström, som var klädd i vansinnigt snajdig kostym, Stefan Nylén, som skyndade förbi med barnvagn, och David Liljemark, som jag inte hade sett på säkert ett halvår och som bjöd in mig och Martin på fest. Kanske man borde gå på. Åt sedan indiskt med Martin innan jag vände först hem, sen till Sjöhästen för att beskåda kompisen Håkan spela med The Auto Dropouts. Väldigt trevligt, även om det var andra gången på två veckor jag såg en kompis band lira på Sjöhästen (vännen Emma spelade för en tid sedan), andra gången bandet ifråga gick av scenen trots att publiken skrek på mer eftersom "vi kan inga fler", och första gången jag skrek "Kör orepade covers!"

Inga kommentarer: