onsdag 13 juni 2007

Lassies




Som jag nämnde i förra inlägget har man alltid väldigt skoj i Annelies och Johans sällskap. Men förutom det får man genom deras vänskap ett gäng sköna Lassies. Om jag inte hade Johan och Annelie till vänner hade jag inte kunnat säga "jag känner en tjej som fått be Johnny Thunders att sluta ringa hem till henne" eller "jag känner en kille som tillsammans med Mikael Wiehe och Anders Glenmark blivit utslängd från en villafest i Djursholm av en tjock tant i morgonrock som undrade vad i helvete de hade där att göra". Detta för oss osökt in på det där med Lassies. Jag tänkte att jag skulle publicera alla "mina", så får ni fortsätta antingen på era bloggar eller i kommentarsektionen. OK!?

Jag har blivit väckt av ett telefonsamtal från Jonas Leksell
Jag har varit på barnkalas med en bakfull Klasse Möllberg
Jag har lånat ut min rock till både Runar Söögard och Lasse Berghagen
Jag har tolkat Berghagens "De e slut" tillsammans med honom
Jag har sett Staffan Scheja naken
Jag har bett Peter Ampull (gitarrist i KSMB/John Lenin mm) att hålla tyst
Jag har spelat in film med Johannes dotters mor
Jag har spelat in film med Lotta Nilsson (trevlig människa och medlem i "Grogghaggorna", Kjell Höglunds två man starka tjejkör)
Appråpå det har jag fått mitt kindben kysst ur led av den andra grogghaggan, Sanna Carlstedt (ja, det kändes så i alla fall)
Laleh har sagt till mig att jag är "en sån publik som alla artister vill ha"
Jag har diskuterat glamour med Marika Lagercrantz
Jag har bjudit Eddie Izzard på pastiller
Jag har diskuterat förlossningar med Annika Lantz
Jag har tuttävlat mot Thomas "Kaos" Olsson
Jag har pratat singelliv med Anders & Måns
Jag har ätit lunch med Robert Gustafsson
Jag har druckit rödvin i Gustaf Skarsgårds säng
Jag har diskuterat Mona L. Olsson med Tommy Körberg
Jag har fått en kram av Christina Kjellson
Jag har blivit intervjuad av både Emma Holmér, Gert Fylking och Annika Jankell
Jag har tolkat Åke Uppman live på scen med Johan Johansson
Jag har tolkat LeMarc med Fredrik Wikingsson
Jag har hållit om Olle Ljungström på ett foto
Jag har fått Fredrik Strage att klä ut sig till South Park-Timmy
Jag har spelat in sketch med Dr Alban
Jag har dansat arm i arm med David Nessle på Göteborgs Bokmässa
Jag har blivit skojad med av Björn "Dynamit-Harry" Gustafsson
Jag har frågat en berusad Henrik Schyffert om han gjort lumpen på F21 Luleå
Jag har druckit öl hemma hos Elaka Sune
Jag har tafsat på Andreas Wilson
Jag har blivit sparkad i skrevet av Andreas Wilson
Jag har diskuterat Black Sabbath med Joakim Lindengren
Jag har komplimenterat en trött Gösta Ekman för hans livs verk
Jag har räddat några affärsman undan Luca från "High Chaparall"
Jag har sagt till HippHipp-killarna att de nog är trevligare än Dolph Lundgren
Jag har dansat med Sara Edin
Jag har en bror som har bilder på Povel Ramels strumpor
Jag har diskuterat fotboll med Josef Zachrisson
Jag har efterfestat med killen som spelar trummor på Nürnberg 47:s "Hundarna brinner"
Jag har, appråpå det, diskuterat filmtidningar med Staffan Hildebrand
Jag har dock aldrig träffat Ulf Brunnberg
Jag har blivit misstagen för att vara Patrick El-Hags pojkvän
Jag har diskuterat frikyrkliga evangelister med Kjell Höglund
Stefan Sundström har en gång från scen skojat om att han och Johan Johansson ska ha gruppsex med mig på ett hotellrum efter giget.

Kom igen, nu vill jag höra era!

7 kommentarer:

Ville Wonka sa...

Hmm...har väl två, I guess, dock inte alls av samma kaliber som dina:
Jag har bjudit Kjell Bergqvist på snus.
Jag har fått Ryan Fleck (regissören till Half Nelson) irriterad på mig.

Trampe sa...

Jag har snackat med Kjell Bergkvist på en fest och också intervjuat Ryan Fleck, men mig blev han inte sur på. Hur lyckades du med det?

Ville Wonka sa...

Jag nämnde lite sarkastiskt att Shareeka Epps som är med i Half Nelson är med i Alien vs Predator 2 som nästa roll. Då svarade han surt: "Yeah! Well! It pays her college!" Efter det var han väldigt fåordig resten av intervjun.=)

Trampe sa...

Han var rätt fåordig gentemot mig med. Laurie Collyer var roligare. Speciellt som jag råkade ha en Poetry Gangbang-pin på rockslaget.

Unknown sa...

Jag har sminkat Teater Galeasen-skådisen Mats Flinks snopp
Jag har vägrat Thommy Berggren att få komma in på fest
Jag har dansat vals med sångaren i Depeche Mode
Jag har druckit hembränt med Alf Robertson
Jag har sjungit 34:an med Per Myrberg och Regina Lund - samtidigt
Jag har åkt taxi med Thorsten Flink
Jag har öppnat en likkista tillsammans med Stina Ekblad
Jag har hyrt ut min lägenhet till Lars Demian
Jag har rest till Dublin tillsammans med Magnus Carlson i Weeping Willows
Jag har en kompis som fått sms av Robert Wells
Samma kompis sitter just i denna stund i en hotellbar i Trollhättan med Gustaf Skarsgård

Men det bästa är ändå:

Jag har bitit Roy Anderssons frus hund

Beat that!

Filmchock! sa...

Tjohej!
Jag har gjort en egen (och inte riktigt lika intressant) lista i min blogg nu. :)

ett stycke partylök sa...

har du druckit rödvin i gustaf skarsgårds säng? what? tell me! :0