onsdag 22 augusti 2007

Små observationer rörande Västervik

* Här finns väldigt många pizzerior, dock inga pastahak, så vitt jag kunnat se.
* Man har en mycket välsorterad godisaffär, Boa Konfektyr.
* Lokala tandläkaren heter Sune Drufwa.
* Folket i klassen är en salig blandning, men än så länge har inga andra intryck än positiva givits.
* Min lägenhet är rymlig och trevlig. Här borde jag kunna få in 4 turkiska diskare, och på så sätt klara hyran.
* På ICA verkar maximen vara att "har man en kundvagn så förstår alla att jag måste komma fram, alltså behöver jag inte säga åt folk som står och tittar åt ett annat håll att 'jag måste fram här', det är bara att köra på dem direkt".
* Folk uppskattar Åke Uppman. Kvalitetssinne så det förslår.
* Vännerna i Stockholm säger att de saknar mig. Jag blir rörd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har man någon i klassen som gillar Fröken Fleggman så kan man väl inte annat än trivas!

Anonym sa...

Rätt och riktigt!