lördag 25 augusti 2007

Moreyskans lov






I avsnitt 8 av Twin Peaks vaknar agent Cooper upp på sjukhuset efter att ha blivit skjuten i avsnittet innan. Lucy informerar honom om allt som hänt under natten, bl.a. en mordbrand, ett dödsfall, ett par mordförsök och ett självmordsförsök. Cooper svarar förvånat: "How long have I been out?"

Jag känner detsamma. Har under dagen insett att en sjuhelvetes massa saker inträffat, oberoende av varandra, i min vänkrets under den vecka jag varit i Västervik. Av respekt för alla inblandade tänker jag inte gå in på detaljer. Jag säger bara såhär till alla mina vänner: jag finns tillgänglig för er närhelst ni behöver mig. Låt vara att jag är i Västervik.

Annars vill jag idag hylla min vän Annelie Morey. Inte för att hon fyller år eller så, utan för att jag precis hade ett trevligt telefonsamtal med henne och känner för att uttrycka min uppskattning för det där fina som är hon. Vi har känt varandra i några år, och hon är en alldeles charmant och underbar kvinna i sina bästa år, som ger en stöd när man behöver det och som man mer än gärna stöttar tillbaka. Hon är så jävla bra, helt enkelt. Dessutom är jag övertygad om att hon var expert på kurbitsmålning i ett tidigare liv. Och slåss kan hon, det syns ju på bilderna ovan! Moreyskan i mitt hjärta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj!
Nu blir jag generad.
Och något förbryllad.
Kurbitsmålare..?