söndag 23 september 2007

Svensson, Svensson

Som ni säkert märkt har SVT återuppväckt en närmare 15 år gammal idé, och gjort nya avsnitt av "Svensson, Svensson". "Varför då?" var en av mina första frågor, speciellt med tanke på hur bedrövlig långfilmsversionen var. I Expressen gives idag en tämligen god förklaring. Det intressanta med det här konceptet är att det aldrig verkar slitas ut i folks ögon. HELA serien går ju bara ut på att framställa Allan Svenssons karaktär som en fullkomlig idiot. Hade den arbetande modern, Suzanne Reuter, framställts på ett likadant vis hade det nog skanderats en hel del bland Skugge & co. Fast jag får till min förtrytelse erkänna att jag faktiskt garvade lite då och då när jag såg ett avsnitt av serien igår. Så då är den väl inte all bad :)

Nu har jag suttit på skolan i 3 timmar och jobbat med mitt Olle Adolphson-projekt. Under dessa tre timmar har jag inte fått en rad skriven. Inte bra. Dags att rycka upp sig.

Inga kommentarer: